Během ke zdraví

27. march 2016 at 0:41 | Ali |  Deník
Nebo také trvalé invaliditě...(U těch méně šikovných)
Rozhodli jste se začít běhat? To je určitě chválihodné, protože každý pohyb ,,navíc" je v dnešní době technologií vzácný. V době eskalátorů, výtahů, elektrických kol a podobných vymožeností se ani není čemu divit. Proč bychom si tu námahu neušetřili, když máme k dispozici věci k tomu určené?


foto: tyden.cz


Je to všechno špatně! Lidé zlenivěli a zvykli si na určitý komfort. Všichni se ženou za nějakým cílem, většina ani neví za čím. Proč tuto zbytečně vydanou sílu nevyužít jinak? Vždyť sport je něco tak úžasně osvobozujícího. Jakýkoliv sport vás dokáže přivést na jiné myšlenky. Na lepší myšlenky. Určitě je vám známo, že se zvyšuje spotřeba antidepresiv. Myslím, že sport účinkuje mnohem rychleji a jeho účinky jsou ve většině případů pozitivní. Je ovšem důležité si uvědomit, že do některých sportů je třeba investovat určitou sumu peněz. Například u běhání je důležité si pořídit kvalitní obuv, která zmírňuje nárazy, chrání nohu před kamínky a drží nohu pevně, tak jak má být.

Jak se odhodlat a připravit na běhání?

Sepíšu zde pár mých osobních typů. Myslím, že by začínajícímu rekreačnímu běžci mohly být užitečné. Nepovažuji se za nějakého odborníka, ale vím, co mně osobně pomáhá, tak se neváhám podělit. Čím více běžců, tím lépe, protože je to opravdu asi nejůžasnější věc, co pro své tělo i mysl můžete udělat. Je jedno, jestli je vám 13, nebo 50. Určitě se do toho dejte!
  • Ze začátku vyzkoušejte tzv. Indiánský běh. V čem spočívá? Jde o to, že se při ,,tréningu" střídá běh a chůze. Neunaví vás to tolik... Postupně přidávejte na běhu a ubírejte chůze. Zrychlujte a zpomalujte, prostě tak, jak to vaše tělo zvládá.
  • Nepřetahujte se. Určitě není dobré hned od začátku běhat dlouhé tratě. Když cítíte, že už nemůžete, tak zpomalte a protáhněte se. Ono někdy ani procházka není na škodu.
  • Jezte dostatečně dlouhou dobu před tím, než vyběhnete. Při nedodržení by se vám mohlo taky stát, že by vás začal bolet žaludek, nebo jiné komplikace. Já osobně jím asi 1 a půl hodiny před startem.
  • Ze začátku mi dělala problém i přítomnost ostatnch lidí, proto je lepší běhat třeba po lesích, po polních cestách, po loukách a podobně. Poděkují vám i nohy, protože po měkkém se běhá o dost líp, než po asfaltu.
Typů je spousta a pokud by byl zájem, klidně se ptejte v komentářích, moc ráda všem odpovím a amatérsky poradím. No tak neváhejte a běžte se proběhnout. Ušetříte za psychologa i za doktora.

foto: behejlesy.cz


 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement